Ukrainian Belarusian English French German Japanese Lithuanian Polish Russian Spanish Turkish

Мінтрасзв’язку закликає допомогти інвесторам в будівництві зернових терміналів

"Ми повинні дати іноземним компаніям-інвесторам готові пропозиції по будівництву зернових терміналів, - лише тоді зможемо досягти позитивного результату" - зазначив заступник Міністра - голова Укрморрічфлоту Михайло Чубай на нараді з яка відбулася 9 вересня 2009 року у Міністерстві транспорту та зв'язку України.

Головна тема наради - розробка проекту Програми будівництва припортових елеваторів та розвитку річкового транспорту України з використанням річки Дніпро як транспортної артерії.

Нарада проводилась згідно з дорученнями Прем'єр-міністра України Юлії Тимошенко. У нараді взяли участь представники УкрНДІМФу, Мінтрансзв'язку, Мінагрополітики, ТОВ "Річтранспроект", Укрзалізниці та президент Української зернової асоціації Володимир Клименко.

Необхідність розвитку портової інфраструктури пов'язана з ростом об'єму зерноперевезень в Україні: у минулому році він склав близько 30 млн. тонн зернових вантажів, очікується, що протягом наступних п'яти років цей об'єм збільшиться більше, ніж удвічі.

На нараді було зазначено, що недавно на український ринок зайшли нові іноземні компанії-зернотрейдери, котрі поки що не мають власних перевалочних потужностей. Саме про них піклувався Михайло Чубай, кажучи про необхідність надання цім компаніям вже готових бізнес-пропозиції по створенню нових потужностей із перевалки зернових.

Останні відомі світові компанії що зайшли у 2008 році на ринок України були американська компанія CHS Inc. та Nobel Group зі штаб-квартирою у Гонконгу. Принаймні, CHS Inc. декілька тижнів тому повідомила про свої наміри побудувати біля Одеси перевалочний комплекс потужністю 2 млн. тонн зерна у рік. А українська компанія Нібулон вже почала освоювати річку Дніпро для перевезення зерна.

За підсумками засідання в Мінтрасзв'язку Науково-дослідному інституту морського флоту України (УкрНДІМФ) за участю ТОВ "Річтранспроект" та Мінагрополітики доручено у двотижневий термін розробити схему наявних та можливих потужностей у морських портах для будівництва зернових терміналів.

В загалі, темі розвитку елеваторного господарства в Україні придається все більше уваги. За інформацією Уряду, сьогодні в Україні є більш ніж 24 тисячі зерносховищ потужністю 55 млн. тонн зерна, при цьому сертифіковані потужності зі зберігання складають 30 млн. тонн, і з них лише 15 млн. тонн можуть зберігатися за умовами які відповідають світовим стандартам.


Discuss this article