З першого липня 2010 року в тендерні умови, які проводить державний оператор та імпортер зернових Єгипту (GASC), буде додано більш жорсткі фітосанітарні норми та збільшена вимога до швидкості навантаження судна в порту; вимога щодо завантаження тільки в одному порту залишається, - повідомляють європейські трейдери.
Єгипет є відомим й одним з найбільших в світі імпортером зернових, особливо пшениці. Щорічно країна купує за кордоном понад 7 млн.т пшениці й 4 млн.т кукурудзи. Не менш відомим Єгипет став є через серію скандалів з приводу якості імпортованого зерна.
В результаті торговельних скандалів у 2009 році Єгипет затвердив нові тендерні умови на закупівлю пшениці. Щодо введення з другої половини поточного року змін до цих умов повідомив на початку червня офіційний представник GASC, але він не оголосив деталей. Деякі деталі стали відомими пізніше завдяки зернотрейдерам.
Так, нові фітосанітарні норми передбачають, що зерно має бути вільним від амброзії (повідомляється, що мається на увазі продукт життєдіяльності одного з типу грибків, а не насіння бур'яну, що потребує перевірки). Крім цього, порт має забезпечити завантаження 9 тис. тонн зерна на добу, а не 8 тис.т, як було раніше по тендерним вимогам зразка 2009 року.
В Єгипетському порту розвантаження перевірка якості вантажу, для визначення розміру санкції або доплат, по новим вимогам буде проводитися на кожну партію в 2 500 тонн, а не на базі середньої якості (проби) на усе судно, як це робилося раніше. Зі слів трейдерів, це нововведення підвищить собівартість імпортованого зерна. Додатково, деякі трейдери кажуть, що ціна фумігації або просівання зерна коливається біля 0,5 - 1 дол. за тонну.
В цілому, нові тендерні умови не є чимось складним, - зазначають зернотрейдери, але вони ускладнять роботу на ринку Єгипту, на якому й так тяжко працювати. У той же час, Єгипет залишиться привабливим для експортерів - з початку поточного сезону (липень 2009) країна вже імпортувала більш ніж 5 млн.т пшениці.