Ukrainian Belarusian English French German Japanese Lithuanian Polish Russian Spanish Turkish

Український зерновиробник та трейдер "Нібулон" будує власний флот

Україна має розвинуту інфраструктуру для транспортування та експорту зернових. Експлуатаційна протяжність головних колій залізної дороги складає понад 22 тис. км, перевалочна потужність українських портів оцінюється на рівні 25-27 млн. тонн зернових на рік.

В Україні є ще один вид транспорту який не використовується на сьогоднішній момент, але який може суттєво покращити логістику зернових - річковий. Протокол підписаний 02 квітня 2009 року між компанією "Нібулон" і ВАТ "Вадан Ярдс Океан" про будівництво несамохідних суховантажних двохтрюмних суден для перевезення генеральних і насипних вантажів повинен змінити цю ситуацію.

На замовлення "Нібулону" на миколаївському кораблебудівному заводі буде збудовано 24 баржі типу "річка-море". Дедвейт (вантажомісткість) власного флоту становитиме 100 тисяч тон, вартість проекту - 150 млн доларів США. Мета проекту - відродження Дніпра як транспортної артерії, відновлення судноплавства по річці та транспортування зерна водним шляхом. Тип барж дозволить здійснювати перевезення зерна як по Дніпру, Дунаю, так і в прибережній Чорноморській зоні.

Одною з важливих проблем, які перешкоджали виробникам зерна центру та півночі України реалізувати вирощену продукцію за прийнятними цінами - була їхня віддаленість від портів. Розвиток річного транспорту дозволить виробникам продавати зерно за вищими цінами, тому що річний транспорт є значно дешевшим за автомобільний, та навіть залізничний.

Так, на думку голови Миколаївської ОДА Олексія Гаркуші, завдяки такому проекту є шанс розв'язати вічну проблему, пов'язану із реалізацією зерна. "Нібулон" запропонує агровиробникам ціни як в морських портах України, крім того, їм не доведеться витрачати зайві кошти на транспортування. До того ж одночасно вирішується питання транспортування не лише з причорноморських земель, а і з центру України, зернових регіонів, - Полтавщини, Черкащини, і нижче по Дніпру.

Варто відзначити, що до реалізації даного проекту будуть залучені інші українські компанії, зокрема метал постачатимуть Краматорський та Алчевський металургійні комбінати, а також „Азовсталь" (м. Маріуполь). Фінансування здійснюватиме український державний „Укрексімбанк".

Темпи реалізації проекту пропонуються дуже високі. Так, за словами генерального директор «Вадан Ярдс Океан» Миколи Романчука, вже 15 квітня завод отримає метал на будівництво, а в середині травня буде закладено одночасно чотири "нібулонівські" баржі. І в серпні судна будуть передані замовнику. Тож до нового врожаю "Нібулон" матиме власний транспорт для перевезення зерна річкових шляхом.

ТОВ СП "Нібулон" є одним з найбільших вітчизняних виробників і експортерів сільськогосподарської продукції (пшениця, ячмінь, кукурудза, жито, соняшник та ін.). Підприємство має 31 підрозділ які розташовані в десяти областях України з земельним банком понад 50 тис. га. У 2008 році СП "Нібулон" зібрало рекордний врожай - валовий збір зернових перевищив 200 тис. тонн.


Discuss this article